Långt långt

Jag har börjat skriva här 1567 gånger efter det senaste inlägget, men det har bara slutat i att jag raderat all text och skitit i det. Men nu är det väl dags att dra igenom allt som hänt. Jag varnar redan nu att detta kan bli långt och utdraget.

Efter besöket i Stockholm så har jag gjort lite det ena och det andra. Jag har varit på bio två gånger, se Gone girl, den var magisk! Också har jag ju varit på mina mattelektioner. Jag beställde min mattebok som jag verkligen behövde för några veckor sen. Efter att ha väntat på den ett tag så får jag ett mejl om att den är försenad och att dom inte vet när den kommer levereras. Nehe?? Det är ganska svårt att plugga utan bok, så jag har gått här och väntat och väntat, och idag kom den! Applåder applåder, endast lite sen bara -.-

Jag har jobbat några dagar på lagga, sett på film och serier och lagat mat och städat och tränat lite och allt vad det är. Jag och Jennifer var på Johan Rheborg på tonhallen och det var så jäkla bra! Jag skrattade från att han kom ut på scenen till att han klev av. Lyckat lyckat! Dagen efter det var vi några tjejer hemma hos Madde och hade det väldigt trevligt. Gott dricka, massa surr och skratt och lite spel på det. Sen avslutade vi kvällen på allstar. 

I veckan har jag jobbat, lyckats hålla rent på rummet (!!), gått på långpromenad med Ellen, varit hos Lemons en del, följt med Anny på loppisar, och imorse hade jag mattelektion. Det var en kamp att kliva upp ur sängen kan jag tala om, Pappa hade nyss kommit hem från jobbet och stog i duschen = jag kunde inte komma in i badrummet på en gång. Vilket gör att jag ligger kvar i sängen, alla mina alarm hade gått, var alldeles för trött för att ställa nya, jag får inte somna om och jag är så förbannat trött helt enkelt. Men på något vis så somnade jag inte om och åkte iväg. En timme in på lektionen så känner jag en början på mina klassiska symptom för blodsockerfall. Nej nej nej inte nu och inte här tänkte jag. Det enda jag tänkte på va socker och att jag måste hålla i mig i bordet så jag inte trillar av stolen haha. Tillslut så vågade jag fråga om socker och sen mådde jag bra igen. Frågan är ju bara, varför får jag alltid blodsockerfall på så dåliga ställen??! Jag menar inte att det finns bra ställen! Men detta har hänt mig 4 gånger och alla gånger har varit så pinsamma. Här ska ni får höra.

1. Naken. Det är allt jag har att säga om första gången. Splitt jäkla naken! Hade lyckats svimma i hallen efter att jag duschat, som tur var hade jag en handduk på mig som lagt sig perfekt över mig när pappa kommer springandes. Men ändå, naken!!
2. Är på ett bröllop med folk jag inte känner och ska mingelfota. Blir dålig innan vigseln, får daim och socker och mår bra igen. King tänkte jag. Det var bara det att det hände igen mitt i vigseln som jag hade till uppgift att spela in. Försöker glida ner efter väggen lite diskret men "ramlar" sista biten och slår huvudet i stativet. Bra inspelning av vigseln va?? Dessutom klättrar en snäll kvinna över alla människor för att komma med daim till mig. Det blev inte så diskret ändå. Omg det kan inte vara sant. 
3. Rihannas konsert. Jag och Jennifer hade golden circle-biljetter (längst fram) och står och trängs med en massa folk. Alla dumma symptom kommer och jag står på huk och håller i Jennifers ben. Jag får vatten och dextrosol av vakterna och det blir bättre igen. Det var bara det att innan jag fick det där och stog på huk på golvet, så kommer Rihanna ut på scenen PRECIS då. Alla börjar skrika och röra sig och jag är mitt i en snurrig karusell i mitt eget huvud. 
Perfect timing!
4. Ja idag har jag ju redan skrivit om. Det var pinsamt men inte ens i närheten av de gånger som står ovan.  Hade jag dock inte suttit ner så hade det nog sett annorlunda ut. "Hej mina komvuxvänner som jag inte känner, här kommer jag!" *svimmar* Vilken succé det hade varit va? 

Nu är frågan, vart och när sker nästa gång? Pappa tycker att jag borde börja ha sockerbitar i fickan haha..

Men nä hurrni, jag borde sova för längesen eftersom jag ska upp imorgonbitti. Jag ska försöka hitta till Edsele för att hälsa på Johanna och hennes kille. Kuul :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0