Mitt 2013

Hehe oups, världens längsta paus. Men jag bloggar ju på afrikabloggen nu, så i mars är jag tillbaka här igen :)

Här är mitt 2013 iallafall så länge.


2013

Fem händelser som varit bra det här året?

1. Balen. Åh Gud hela den dagen var så bra. Jag älskade min klänning, tyckte om mitt långa hår, fick vara med kompisarna, och bästa killkompisen var min dejt. Alla var så fina och vi hade väldans roligt.

 

2. När jag skickade in sista uppgiften på gymnasiet. Vilken lättnad. Jag hade kämpat som ett djur med allt jag låg efter i, så när jag skickade in det allra sista så mådde jag som en Gud sen.

 

3. Också kom vi till STUDENTEN. Hela jäkla studentveckan var magisk, men själva studentdagen. Det må ha varit pissväder men jävlar va kul jag hade från morgon till kväll. Vill göra om varje år.

 

4. Sommarjobbet. Mitt vanliga sommarjobb som i år blev så mycket bättre. Jag träffade Kristina, Viktoria och Johanna, tre jätteroliga tjejer som jag har skrattat ihjäl mig med hela sommaren.

 

5. Att jag åkte hit. Till Ghana. Jag var helt tom när jag hade vinkat av mina fina på Arlanda, var helt tom på flyget till London, stirrade mest och hade panik över att jag inte skulle få träffa alla på fyra månader. Sen på flyget till Accra så släppte det, ännu mer när jag hittade gruppen och träffade alla andra volontärer. Det här är det häftigaste jag gjort, känner sån kärlek till dom här barnen. Och nu har jag panik över att jag åker hem om 38 dagar.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag tog studenten, fyllde 19, bokade den här resan, åkte tåg själv för första gången haha, tog körkort, åkte hit till Ghana helt ensam.

Har du några nyårslöften?
Nej typ inte.  

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

Vilka länder besökte du?
Ghana

Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
1 juni, 13 juni, 3 november


Vad var din största framgång 2013?
Att jag tog körkort, och att jag gör det här. Så sjukt.


Största misstaget?
Vet faktiskt inte. Det känns mer som saker jag inte gjort än det jag gjort. Fast någonting har jag säkert gjort som jag ångrar.

Bästa köpet?
Allt inför den här resan, och min bästistatuering.


Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder och mat skulle jag tro.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag blir bara gladare och gladare för varje år. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat. Då hade jag inte hamnat efter så mycket och min sista termin i gymnasiet hade inte blivit lika stressig och jävlig.

Blev du kär i år?
Nej.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag fyllde år dagen innan studenten, så jag var hemma, tog det lugnt, och bakade smörgåstårtor.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Finns det säkert, men det är ju försent nu ändå :)


Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Jeans, tröja och nån väst. Haha har du någonsin sett mig i nått annat? Närå, men ganska chill.

Vem saknade du?
Olika personer vid olika tillfällen.

Den bästa nya personen du träffade?

I Sverige, Kristina, Viktoria och Johanna! Här, alla barnen. Vill tjuva med mig dom hem hehe

 

Vad har du för förväntningar på 2014?

Att det ska bli m a g i s k t. Jag har blivit så taggad på livet nu när jag är här, fattar ni hur många möjligheter vi har i Sverige? Jag ska göra det jag vill och det jag mår bra av.

 

Vad ska du göra mer i år? 

Leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0