funderingar över framtidsjäveln

När jag tänker efter så känner jag mig så fruktansvärt lost. Jag brukar inte tänka så långt framåt och ibland kommer jag på mig själv med att det kan vara rätt dumt. För jag vill göra nått med mitt liv, jag vill bli något annat än en surkärring som hatar sitt jobb och allt i hela världen. Men jag har ingen aning om vad jag ska göra, vad jag vill bli, eller hur jag ska göra för att komma på det. Vad gör man då?

Jag vill mer än gärna ta studenten och känna att jag klarade alla dessa jäkla år. Jag vill också köpa bal- och studenklänning. Jag vill också avsluta kurser och jag vill känna att det inte är långt kvar tills jag slipper allt slit som har med skolan att göra. Men när studenten är över då? Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra sen.

På ett sätt tycker jag att det är svinskönt att jag bara går i tvåan och att jag har ett bra tag på mig att fundera på min framtid. Men samtidigt är jag så avundsjuk på dem som vet vad dom vill. Jag vill också utbilda mig till mitt drömjobb, vad det nu är.

Sista året på grymnasiet, och studentveckan kommer nog vara en av mina bästa tider här i livet. Medan veckan därpå nog kommer va bland det sämsta, jag ser mig själv sitta på rummet och ha panik över att jag förevigt kommer vara yr och fattig för att jag aldrig vet vad jag vill. Frustrerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0