born this way

God natt. Har intagit pappas spotify, lagt in min lista, och lyssnat i någon timme eller två. Mina timmar är avlyssnade och jag vill skjuta youtube. Så detta vart min lösning. Jag har inte bytt om från min sovtröja än, jag har gått runt i den exakt hela dagen och bara känt att det är precis en sådan dag. Jag har legat framför teven, legat i min säng och sett på film, ätit jättegod mat, suttit vid datorn, och återigen sett på tv. Men vid elva gick jag hit igen, satt på mig hörlurarna och höjde volymen.

Jag har skrivit milslånga texter på Evernote, hatat mig själv för dessa texter, suddat, blivit less när datorn hängt sig, och skrivit lite till. Jag har kikat runt lite på weheartit och kärat ner mig i alla fina texter. Jag har också drömt mig bort lite, i drömmarna är min lilla stuga klarbyggd och jag får göra den supermysig men inte i vitt som alla andra. Min ska vara mörk. För sån är jag.

Morgondagen lär se likadan ut som idag. Fast då kommer pappa klaga lite för att jag måste klä på mig, han lär också säga att jag måste kliva upp ur sängen. Han föreslår säkert att jag kan bygga ihop sista bokhyllan. Han erbjuder sig nog att gå bort till André och låna borren så vi kan sätta upp alla grejor också. Vem vet, pappa kanske får mig att bli klar med mitt rum. Vi får helt enkelt se imorgon. Nu ska jag gå och lägga mig i sängen, irritera mig på att den är så liten och att lakanet åker bort hela tiden. Mina sängkläder är för stor för täcket som är inuti, så det far också runt. Jaru, aldrig ska det vara helt perfekt. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0