the list

100 sanningar om mig själv

1. jag älskar att lyssna på musik
2. jag har ett syskon, men vi har inte samma pappa
3. jag älskar att måla, eller rita, eller vad man nu kallar det för
4. jag är lång och stor
5. jag fotograferar mycket, men kan typ inga inställningar alls
6. jag tänker alldeless alldeless för mycket
7. jag är skitblyg bland folk jag inte känner. och allt annat än blyg med dom jag känner
8. jag är livrädd för vad folk ska tycka om mig, jag tror alltid att man inte gillar mig, och därför har jag så svårt att träffa folk den där första gången, dom kommer ju inte gilla mig liksom, enligt mig själv.
9. förut tänkte jag jättemycket på det som varit, men nu gör jag det nästan aldrig
10. jag vill gå ner massor i vikt
11. jag har haft ont i min mage i snart 11 år. och inget vet vad felet är heller -.-
12. jag bodde i torpshammar i en och en halv vecka när skolan började, sen flyttade jag hem igen.
13. mamma hatar piercingar mest av allt i hela världen typ, ändå lyckades jag den bäste övertala henne att få pierca naveln när jag var 13. duktig ja!
14. jag får alltid för mig det värsta, och det suger ju
15. jag hatar inte mina tänder, men när ja tänker efter gör jag det ändå, dom liksom lutar på nått fult vis
16. jag var högerfotad i många år, sen vände det och sen dess har jag varit vänsterfotad.
17. jag har spelat ute (i fotboll) sen jag var sju. men förra sommaren blev jag målvakt.
18. jag har bara smsat slut på alla sms en endaste gång.
19. min gamla bästaste vän, är inte min vän alls nu.
20. jag älskar vatten, bland det bästa som finns
21. jag har haft utegångsförbud en gång. trots att jag är så jäkla odum? snäll? duktig? obusig? haha ja du fattar..
22. jag hatar när jag ska göra nånting, också klarar jag inte av det.
23. svenska har blivit mitt favvoämne nu på gymnasiet. matte har blivit mitt hatämne.
24. jag får blåmärken väldigt lätt
25. tänker jag på nånting, är jag helt inne i det och hör knappt va andra säger. vilket resulterar i att jag säger 'va', väldigt många gånger om dagen
26. jag är enligt mig själv, jäkligt smart, men förstår ändå inte så mycket på nått vis, men det är tydligen för att jag inte tänker i sammanhanget som min finfina vän brukar säga
27. jag har färgat håret väldigt många gånger.
28. för nått år sen köpte jag skor jämt. innan jag rensade för ett tag sen hade jag typ 52 par skor.
29. jag älskar mina 8 par converse, jag bor i dom. det spelar ingen roll hur kallt det är ute, dom sitter där dom ska.
30. innan jag rensade mina bilder på datorn, hade jag kanske runt 500 mappar
31. jag hatar mitt utseende mest av allt. blä
32. så som jag väger nu, minns jag inte sist jag gjorde. det är på rätt väg så att säga.
33. jag har inte träffat min farfar sen jag var 9. och då vare bara tredje gången jag träffade honom också.
34. jag försöker att inte döma folk innan jag känner dom
35. jag tror att jag skriver mycket knäppa texter för att jag tänker så mycket, jag typ uttrycker mig så eller hur man ska säga.
36. jag grinar lätt till filmer och sånt. det behöver inte vara sorligt, tårarna rinner till det som känns fint också. haha
37. jag suger på att diskutera, jag vet vad jag vill säga, men jag kan inte.
38. jag hatar att bråka. hatar känslan när man är ovän fast att man egentligen inte vill, hur irriterad man än är så suger det.
39. jag har börjat säga 'alltså shit', och 'shit' hela tiden. riktigt irriterande faktiskt, men samtidigt kan det leda till väldigt roliga konversationer också, haha
40. jag är riktigt duktig på att skratta åt mig själv. lyckas alltid göra fula grejor, säga  konstiga saker, och råka vara pinsam, inte så nice nej
41. jag har varit vaken som mest i 33 timmar i sträck, och hur jag lyckades med det är dagens gåta alltså
42. jag är jättejättekräsen när det gäller mat. och jag hatar när folk kommenterar det för att jag vet det redan, jag vet att jag inte äter allt, jag vet att jag borde smaka, men jag vet att jag inte gillar det, fel och sluta klaga och låt mig va istället. (haha arg). men jennifer&ellen behöver inte ta åt sig.
43. jag är skolless, skulle väldigt gärna vilja ta studenten nu.
44. jag har lätt för att förlåta. jag kan bli sur och irriterad men visar det inte lika mycket som det känns. hatar ju som sagt att vara ovänner.
45. jag vill ha kontroll, jag vill veta vad som händer och ha koll liksom. även fast jag kan tycka att det är lite kul att inte veta vissa gånger, så tycker jag det är jobbigt innerst inne. fast bara det som händer i mitt liv såklart.
46. jag red när jag var typ 5/6, och varje gång hästen började springa (ja nu vare kallas för) började jag grina för jag tyckte det var så läskigt
47. jag är så jäkla höjdrädd. men känner jag mig säker så går det bra. det sitter i att jag är rädd för att falla och antingen göra illa mig väldigt mycket eller dö
48. jag skulle aldrig någonsin sätta mig i ett fritt fall, åker inte heller berg o dalbanor. fyfan
49. ibland städar jag mitt rum hela tiden, hänger upp kläderna i garderoben osv. och ibland har jag ingen ork alls, det går i perioder hela tiden. men jag hatar att ha stökigt rum
50. jag älskar att ha nybäddad säng. allt känns så fräscht och jag får för mig att jag sover mycket bättre då.
51. jag tycker inte om att åka själv till sjukhus, tandläkaren osv. jag kan vara i rummet själv och så, det går bra, men att åka dit själv skrämmer mig. hatar att ringa till folk jag inte känner heller, det är jag också rädd för.
52. jag läser väldigt många bloggar
53. jag älskar att redigera bilder och hålla på, men har inte photoshop. (dock har jag fått det nu)
54. jag älskar mjukisbyxor, huvtröjor, min onepiece, ja när det är mjukt och inte tajt
55. jag älskar one tree hill.
56. jag "bossar" nästan aldrig som jennifer brukar säga, haha.. jag tycker alltid att andras idéer och är bättre än mina så
57. jag sover ganska dåligt. vissa nätter vaknar jag hela tiden, och jag ligger väldigt ofta i flera timmar och vrider på mig innan jag somnar.
58. jag älskar choklad
59. jag har ofta huvudvärk.
60. jag hoppas att jag kommer jobba med nått jävligt kul när jag blir äldre, något jag tjänar en massa fina pengar på också, vill iallafall inte hålla på och snåla hela livet, det är drömmen det.
61. jag har aldrig haft bra kondition, jag har spelat fotboll i snart tio år och jag blir ändå andfådd av minsta lilla
62. jag har bara skolkat en enda gång i hela mitt liv. duktigt.
63. jag älskar att köpa grejor till rummet.
64. jag spelar skitmycket facebookspel. vilket är irriterande, borde finnas viktigare saker att göra liksom
65. jag har världens bästa vänner
66. jag hatar att prata inför folk och sånt, jag blir livrädd
67. när jag var liten, alltså så liten som bebis, så hade jag en hårsjukdom, hade inget hår alls på bakhuvudet. försvann dock lite senare, så tro inte att jag är flintis nu, haha..
68. så bra som jag har mått dom senaste månaderna, så bra har jag inte mått på bra länge
69. jag får nästan alltid en "korv" som jag så fint kallar det, på ena sidan munnen när jag knäpper kort på mig själv. jag gör nått konstigt med munnen och då blir de sådär, brukar också lyckas med kisa med ena ögat. 
 
- klicka på den så blir den större
70. jag älskar smycken, och jag har smycken, men använder det väldigt väldigt sällan.
71. jag vill kunna sjunga, hade vare bra coolt de
72. jag längtar tills jag har mig en egen lägenhet som jag får inreda hur jag vill
73. jag vill vinna en massa pengar
74. mitt humör kan gå väldigt upp och ner, men jag är för det mesta glad
75. jag hatar att köpa underkläder
76. det suger att stå i ett provrum och prova kläder
77. jag älskar att läsa böcker, men bara om boken är bra
78. jag spelade gitarr när jag gick på mellanstadiet. men jag sög, kunde inte ett enda ackord typ.
79. jag är väldigt osäker av mig, vet nästan aldrig vad jag ska säga och göra, är alltid rädd att det ska bli fel.
80. jag får jättedåligt samvete om jag råkar göra illa någon. fast när jag spelar fotboll har jag aldrig fått det
81. jag älskar glass
82. jag hatar att inte veta, när man vill veta
83. jag har bestämt mig för att bli över 100 år!
84. jag har blivit väldigt åkrädd dom senaste månaderna. det sitter inte i den som kör, utan alla andra bilar, jag får för mig att dom ska köra rakt in i den bilen jag sitter i.
85. i somras hatade jag fotboll, tyckte det var skönt att sluta. sen när jag kom hem och började igen, fick ja gå upp till dam, och nu älskar jag fotboll igen.
86. jag älskar låttexter.
87. jag har aldrig brytit någonting, alltså ett ben eller så
88. jag hatar sjukdomar
89. jag önskar jag kunde läsa andras tankar. hade varit king
90. min bästa killkompis mattias och jag har gått i samma klass sen i ettan på lågstadiet. min bästaste mattias
91. jag är aldrig riktigt nöjd med det jag gör
92. jag har dåligt självförtroende. men det har blivit extremt senaste året.
93. min släkt är världens bästa, hur sköna som helst
94. jag äter medicin
95. jag tycker inte om när folk försöker ändra på andra, som sin pojk/flickvän eller kompis tex
96. jag är supersingel, och har typ alltid varit
97. jag har bara varit kär en gång för längesen. mådde skitbra men det "förhållandet" kunde ha varit väldigt mkt bättre än vare va. och jag har även haft jäkligt roligt många andra gånger med denna person.
98. jag får ångest när jag går och lägger mig sent före en skoldag. (precis som nu då)
99. jag har blivit väldigt duktig på att släppa saker och ting, förut gick jag mest runt och va less hela tiden och nu har jag äntligen lärt mig. visst, jag tänker mer än någonsin på allt och ingenting, men inte alls på samma sätt.
100. jag är väldigt snäll (enligt mig själv, haha) .. jag bryr mig, jag tänker verkligen inte bara på mig själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0