& så e de me de

jag har snackat skitsnack i mitt liv, jag har dragit några lögner.
men jag är inte falsk *
- jag ljuger inte om det inte är viktigt, om det inte är nödvändigt.
jag säger inte att jag älskar en person, om jag inte gör det.
jag säger inte att jag finns, om jag inte vill eller kommer göra det.
jag säger inte att folk kan lita på mig om det inte är så.
jag skickar inte hjärtan till folk jag inte känner, sån är inte jag.


jag har sagt vidare hemligheter,
jag säger dumma saker och slänger
ibland iväg onödiga kommentarer.
jag kan kommentera folks utseende
fast att jag vet hur jag sj ser ut.
jag irriterar mig på människor som är jobbiga,
fast att jag själv är typ värre.
jag dömer alltid folk, i förhand. och jag tar förgivet.

jag vet det.

så ljug inte för mig om det är onödigt, och
säg inte att du älskar mig, om du
inte gör det. säg inte att du finns,
om du inte tänker göra det.
säg inte att jag kan lita på dig, om det
är tvärtom. och skicka inte hjärtan till mig,
om du inte känner mig. för sånna gillar inte jag,
då kommer jag inte gilla dig heller.
jag kommer döma dig, i förhand, jag kommer ta förgivet.
och det vet du med nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0