Måla måla

God morgon! Nu är det torsdag och min sista jobbdag för veckan. Känns skönt, speciellt nu när vi grejar på här hemma så mycket. Igår var jag ledig och då passade jag på att städa och fixa i gästrummet. Efter det så började jag måla 2/5 pallar svarta. Jag blev jätteless för att jag trodde att jag hade köpt fel färg. Den var alldeles rinnig och det såg varken rätt eller bra ut. Så efter 2 vändor så gav jag upp och planerade att köpa ny färg till dom. Jag visade pallarna för Alexander när han kom hem och han öppnade bara burken och rörde om så var det bra. VARFÖR HADE JAG INTE TÄNKT PÅ DET?? Jag skakade burken innan, men att röra om fanns inte ena på världskartan i mitt huvud. Haha så jäkla klantig!! Så jag hade alltså målat pallarna med det där vattniga som är innan man rör om haha..

När jag hade gett upp dom svarta pallarna så rotade jag fram den vita färgen jag använde till köksbordet och det. Det fanns bara lite lite kvar i burken, men jag ville så gärna se hur det blev att måla så som jag hade tänkt. Jag köpte ju även en vit likadan färg som den svarta jag använde igår, men eftersom jag hade köpt "fel" färg så ville jag inte ens öppna den vita haha. Så jag målade på och blev himla nöjd, vi hade nån färg uppe också som jag målade med så pallarna blev klar tillslut. Förutom det så har vi under veckans gång satt upp lampor, bytt vardagsrumsbord och TV-bänk. Hängt upp nya gardiner osv. Så vi grejar på hur mycket som helst här hemma och det är skitkul! 
Imorgon ska jag städa och greja på lite till och sen kommer mamma hit. Spännande och se vad hon tycker :))) Men nu måste jag åka på jobbet, hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0