söndag 1248

och ja, jag är hemmma......................
nu ska ja berätta va ja gjort. och bilder KAANske kommer att läggas upp, jag väntar fortfarande på att se dom stora, för jens jävla display på kameran e minimal. iaf, hähä
i måndags missade jag ju som sagt träningen för all packning och så vidare.
iaf på tisdagen kom micke jonsson och hämtade oss hos jens, han skjutsade oss till tågstationen, vi for vidare till stockholm och där vandrade vi lite på gatorna. jens köpte en ramones tshirt och ja, den va snygg.
 haha va intressant det här kommer bli känner ja.................. iaf*
vi klev på båten och kom in i hytten, AHAHAHHAHAH DET FANNS BARA TRE SÄNGAR. vi fattade ingenting men insåg sen att mor min hade bokat tre + ett, det betydde tydligen att tre plus ett barn. ett litet barn, eller nått. jag är bamse och mickis är inte liten om man gemför så. så mamma och jens fick ligga jävligt trångt den natten. men annars var båten bra. båten kom fram till helsingfors vid halv tio ungefär. vi gick mot hotellet och lämnade väskorna, eftersom vi inte fick checka in förän tolv, men vi tog badgrejorna och skulle ta oss till tågstationen. HA lättare sagt än gjort må ja säga. först gick vi åt fel håll, sen gick vi på alla vägar som fanns ungefär. tillslut efter många om och men kom vi fram. då skulle vi hitta rätt buss. och det var också lättare sagt än gjort. han vi frågade sa att det bara var ditåt och pekade ut, vi gick ut och letade efter kamppi som det hette. ingenjävlastans fanns det. då gick vi in igen och frågade en annan, då skulle vitydligen över torget, bakom typ två hus och kamppi var en jävla byggnad. killen vi frågade först gick det att låta som att det var som en busshållplats, men ne. det var ett jävla hus.tillslut hittade vi det, man vartt går bussarna ifrån ?!!??!?!?!?!? alltså va vare där för ställe va fan de ända man kunde tänka , hur ska vi hutta här liksom. det var som ett stort köpcentrum plus tåg och bussstation typ. haha helt sjukt stort. vi frågade men ingen visste typ, jag sa en gång under den tiden att vi nog skulle gå ner. men ne vi fortsatte gå där vi gick. efter en stund hittade vi en tixkille som sa att vi skulle gå dit och dit och blabla. då visade det sig att jag hade rätt redan från början. men vad skulle ja göra, min vilja gick aldrig igenom bara. h3h3, vi tog bussen ut till ingenstans typ, till vattenlandet. sjukt kul ställe, hur stort som helst och bra väder. efter några timmar skumme vi hem igen, så vi tog bussen igen som tur va bara gick från ett ställe där, annars hade vi nog vare kvar där.

kom till hotellet, bytte om och gick på nån grekisk resturang , jävligt dyrt men gott iallafall. kom till hotellrummet och ja somnade på en gång, först så att säga. vaknade på morgonen, åt frukost och fan de va hur gott som helst, rummet var också bra. sängarna dösköna och stort vare. vi åt iallafall frukost och checkade sen ut. hade gärna vare kvar några nätter till, men nej. staden väntade på mina pengar och vi gick vidare. kom dit, jens satt sig ner med väskorna och vi flickor gick för att shoppa lite. jag hittade ett par jeanstights och där tog det stopp. mickis hittade typ två tröjor, och mamma örhängen.
efter lite mat och många steg på staden där i helsingfors gick vi vidare till båten. samma sak igen, tre sängar, och önnu en trång natt för dom vuxna. men natten rann genom sanden och vi var i stockholm igen. hur skönt som helst, jobbigt med alla finnar. me don't like...... haha
i stockholm hittade jag örhängen , navelsmycke och ett par solbrillor. sen kom tåget vid halv fyra typ.
vettefan vare va för tåg, man fick sitta vart man ville, och det kändes som att jag var på ett dagis. ungar överallt som grina och lät. irriterande....... men hem kom vi, jenny hämtade oss i sundsvall och skjutsade oss till jens. sen for vi till oss.

det sista jag har å säga om resan är att vi har nog gått flera mil, och det menar jag på fullaste allvar.

igår låg vi och stekte på oxviken några timmar, sen när vi åkte hem somnade ja i bilen. och när ja väl vaknade hade malin andre och barnen kommit redan. vi grillade här och så vidare.
va tvungen o sova på soffan igen för ja har inte bäddat sängen än, haha latast.se.. menmen,

ikkkk väl l äre träning och ja längtar,. känner att ja borde få lite spring i benen.
snart äre ju mittnorden, men jag är fortfarande arg för dom två lagen.

men till helgen åker ja ju med julia momme och mamma på en till kryssning. ska bli jävligt kul faktiskt..
men hejdå nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0