Asterix

Hej å hå, söndagkväll och jag ska alldeles snart inta sovläge. Alexander sover redan han. Den här helgen har varit jäkligt trevlig må ja säga. I fredags var det före första kul att få sova ut med Alexander, på en vardag wiho! Vi klyvde ved några timmar och sen på kvällen grillade vi tillsammans med Johanna, Christian och Sandberg. 

Igår tog vi det lugnt hela dagen. Planerna ändrades några gånger men tillslut så bestämde vi oss för att åka till näsåker på nån sorts bar där Johanna, Christian och Martina va. Det var helt okej där, men efter ett tag så åkte vi hem hit och fortsatte här. Tiden gick skitfort och vid halv 3 inatt skjutsade jag hem Martina till Ramsele. Imorse när jag vaknade så var det hur skönt som helst att jag var nykter igår må ja säga. Jag orkar helt enkelt inte dricka 2 dagar på rad, man börjar bli gammal ;)

Idag har vi bara tagit det lugnt. Vi har sett på film, sovit, ätit, städat, soffhängt osv. Vi var tvungen att åka och hjälpa Madde vid ladugården då en nyfödd kalv hade ramlat ner för en brant. Så vi tog oss ner för den hala branten och började leta. Det slutade med att det löste sig iallafall, och nu står den bland oxarna där den ska vara :) Jag däremot gjorde väl inte mycket nytta haha. Jag halkade och slog knät i isen så vi får väl se imorgon hur det känns. Men det var väl det enda jag lyckades med. Jag kan ju dock vara glad över att jag inte gled ner för resten av backen, då hade det blivit ett tidigt första dopp för i år haha!

Nu har katten intagit sin sovposition i mina armar och jag har svårt stt hålla ögonen öppna, så nu ska jag också sova tänkte ja. Det blir nog bra det. Gött med påsklov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0