lw <3

det kallas tvivel, det där som stör.
det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör.
och jag ser hur du tänker på nåt, hur du längtar dig bort.
som en fågel i bur.
en obehaglig distans,
en konstig känsla nånstans.
det känns tomt, eller hur? ..

som ett kliande, svidande skavsår är den tomhet som kvarstår
när du somnar om natten, precis som jag.
utan mening på jakt efter ruset, genom dunket och bruset.
du lever för skratten, precis som jag.

jag har tid, jag har lediga dagar, där jag sitter och klagar
och längtar till fredan, precis som du.
kan du höra hur det låter i ditt vilsna skratt?
kan du känna hur det gnager i natt?
det kallas tvivel ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0